Poslání a cíle projektuPosláním projektu je podpořit pozitivní změny v chování veřejnosti k životnímu prostředí v oblastech, které dokážou svými činy sami ovlivnit. Smyslem projektu je naplnit myšlenku čistého města prostřednictvím komunikační kampaně.
Hlavním cílem projektu je nastartovat trvalou ekologickou výchovu a osvětu veřejnosti, která povede ke zlepšení fyzického vzhledu a podmínek životního prostředí ve městě a zároveň k větší ohleduplnosti veřejnosti vůči svému okolí.
Specifické cíle, které budou projektem naplňovány, jsou:
Výchozí situace a potřebnost projektuZ ohlasů a připomínek občanů k čistotě ve městě bylo zjištěno negativní vnímání. Obyvatelé si myslí, že Sokolov není čistým městem. Vadí jim především nepořádek u popelnic, povalující se odpadky, psí výkaly, odstavené autovraky. Na tato a podobná témata budou zaměřena environmentální osvěta a prevence. Obecně je možné zaznamenat negativní projevy v chování lidí, které má zásadní vliv na čistotu ve městě. Zvyšující se počet stížností na nepořádek ve městě a bezohledné chování některých lidí (např. pejskařů) nutí zástupce města provádět taková opatření, která napomohou změnit chování a myšlení lidí, jež znečišťují životní prostředí všem obyvatelům a návštěvníkům ve městě. Mezi tato opatření patří v prvé řadě environmentální osvěta a výchova, snažící se nenásilnou formou změnit přístup obyvatel a návštěvníků k vlastnímu chování a čistotě. Obsah projektuObsahem projektu jsou environmentální výchovné a osvětové aktivity mající za úkol podpořit změnu v chování a myšlení veřejnosti ve vztahu k životnímu prostředí a čistotě ve městě. Projektem bude vytvořen webový portál, tiskové informační materiály a informační cedule. Do projektu je dále zahrnuta výstava, soutěž a nezbytná propagace. Webový portál se stane základním zdrojem informací a prostředníkem mezi realizátory projektu a jeho cílovou skupinou. Tiskové informační materiály poslouží k přímému oslovení cílových skupin projektu. Informační cedule budou rozmístěny na předem vytipovaná místa ve městě tak, aby veřejnost informovaly o správném chování ve vztahu k čistotě ve městě.
Výstava k čistotě ve městě bude realizována v obou městech, tj. v Sokolově a Schwandorfu. Hlavním smyslem výstavy je přímá demonstrace pozitivního a negativního chování vůči životnímu prostředí a čistotě ve městě.
Soutěž si klade za cíl aktivně zapojit místní obyvatele do zvelebení fyzického vzhledu města.
Výsledky, které budou dosaženy
Ad 1) Jako hlavní distribuční kanál informací k občanům byl zvolen internet, konkrétně technologie www stránek. Webová prezentace bude vytvořena v jazyce HTML a FLASH, který podporuje nasazení zařízení umožňujících on-line práci s internetem prostřednictvím www prohlížeče. Součástí tvorby internetového portálu bude registrace domény, zprovoznění portálu a tvorba grafického a strukturálního designu. Internetový portál bude proveden v jednotném grafickém stylu, shodném s ostatními produkty tohoto projektu.
Součástí portálu budou tyto informace:
Ad 2) V rámci projektu budou vyhotoveny tři druhy tiskových informačních materiálů:
Tvorbě letáků a plakátů bude předcházet navržení jejich jednotného grafického zpracování a obsahu. Bude vytvořen jednotný grafický styl komunikační strategie – logo, grafický vzhled a motivy typické daný problém. Dle jednotného grafického stylu budou vyrobeny veškeré materiály, které vzniknou v průběhu realizace projektu. Na všech tištěných materiálech bude uvedeno heslo (motto) projektu, zadavatel projektu a odkaz na www stránky projektu. Umístění odkazu na informačních a propagačních materiálech má přispět k nárůstu návštěvnosti stránek a tím i informovanost občanů.
Ad 3) Za účelem podpory projektu a zvýšení jeho povědomí budou vyhotoveny propagační předměty a propagační textil (trika). Jedná se o osvědčený způsob, jak propagovat projekt a zároveň aktivně zapojit veřejnost do projektu.
Ad 4) Projektem budou vyhotoveny informační cedule, které budou následně umístěny na exponovaných místech, tj. k popelnicím, odpadkovým košům či na volná prostranství s intenzivním pohybem pejskařů. Jde o místa nejčastějšího negativního chování lidí ve vztahu k životnímu prostředí a vzhledu města jako takového.
Ad 5) Výstava představí celý projekt. Pro účely přímé demonstrace pozitivního a negativního chování lidí vůči životnímu prostředí ve městě, v tom nejširším slova smyslu, bude realizována výstava ve městech Sokolov a Schwandorf. Vystavovat se budou panely s plakáty a konkrétními ukázkami jak to má a nemá být. Vystavovat se budou práce dětí ze základních škol, které budou rozpracovávat dané téma.
Ad 6) Na obou stranách hranic (ve městech Sokolov a Schwandorf) proběhne v létě soutěž. Na české straně se bude jednat o soutěž o „Kvetoucí okno“ a na německé straně o podobnou soutěž. Smyslem soutěží je aktivně zapojit obyvatele měst do zlepšení fyzického vzhledu města a celkového ozelení bytových a rodinných domů. Cílem je mít rozkvetlé nejen městské prostory, ale také domy a zapojit do tohoto cíle spoluobčany.
Vybraní pracovníci města nahlášená okna během léta vyfotografují a zástupci měst podle předložených fotografií vyberou výherce. Ti budou upozorněni na umístění v soutěži a pozváni na setkání s p. starostou, kde dojde k předání výher. Soutěž bude hodnocena v každém městě zvlášť. Všechny informace o soutěži, stejně jako její výsledky budou umístěny na novém webovém portálu. Po ukončení soutěží v obou městech bude realizováno ve městě Sokolov společné zhodnocení celé soutěže.
Cílové skupiny Veřejnost – obyvatelé měst Sokolov a Schwandorf, návštěvníci, turisté
Tematické zaměření projektu Podpora ekologického uvědomění veřejnosti
Zapojení města Schwandorf v jednotlivých aktivitách
Harmonogram podle aktivit
Projekt je navržen v délce trvání 12 měsíců, se začátkem 1. 1. 2010.
|
|